Garantie & Klachten

Garantie

Wij dragen veel zorg aan onze producten en doen ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constantering van het gebrek een melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Garantie Voorwaarden

  • Wij hanteren een garantietermijn van 6 maanden.
  • Producten worden niet door ons gerepareerd of vervangen indien je eerst zelf het product hebt geprobeerd te repareren en/of hebt bewerkt of je het door derden hebt laten repareren en/of laten bewerken.
  • Is het product normaal en veelvuldig gebruikt en hierdoor versleten? Dan heb je geen recht op gratis reparatie.
  • Producten worden niet door ons gerepareerd of vervangen indien deze aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld of in strijd zijn met onze veiligheidsinstructies.

Voorbeeld: een speenkoord is niet bedoeld om op de kauwen, maar dient enkel als accessoire en hulpmiddel om de fopspeen binnen handbereik te houden. Wanneer een speenkoord in contact komt met vocht (speeksel) dan kunnen de materialen hun stevigheid verliezen en hierdoor kapot gaan. Hierdoor kan de veiligheid ook niet gewaarborgd worden.

Helaas is er iets kapot gegaan…

Oh, nee! Zoals al eerder genoemd dragen wij veel zorg aan onze producten en vinden wij het vervelend als er iets kapot gaat. Mocht dit toch gebeurd zijn, dan ontvangen wij graag een e-mail met daarin je bestelnummer en een (paar) foto(‘s) van het defect. Wij zullen jouw bericht z.s.m. in behandeling nemen en een passende oplossing bieden.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@petitlife.nl. Wij zoeken altijd naar een passende oplossing.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.